maanantai 22. lokakuuta 2007

26. Tappelua

Kuten jo aikaisemmin kerroin, meillä oli vähän vaikeuksia sen autovakuutuksen kanssa. (Jos joku ei ole vielä lukenut, suosittelen lukemaan tekstin 20. Korkeaa verenpainetta.) Sovimme silloin, että jäämme odottamaan vakuutuspapereita ja maksoimme autovakuutuksemme tämän kuun 25. päivään asti.

Noh, tuossa viime tiistaina (16.10) Santeri alkoi soittelemaan, että missäs ne meidän paperit on ja ensi kuun lasku? Tiistaina Santtu soitti Brokerageen muutaman kerran, ensin välittäjällä oli asikas ja lupasi katsoa asiaa ja soittaa meille takaisin. Soittoa ei kuulunut, Santeri soitti uudestaan. Ei kuulemma ollut löytänyt mitään, mutta lupasi katsoa asiaa lisää ja soittaa. No yllättäen kukaan ei soittanut.

Torstaina sitten soiteltiin taas usemapaan otteeseen. Lopulta puhelu käännettiin Brokeragesta johonkin asiakaspalvelun keskusyksikköön, josta kuulimme, että papereissa on joku ongelma; olemme ajaneet kolarin tai jotain siihen suuntaan. No mitään kolaria ei olla ajettu, että kovasti ihmeteltiin. Keskusyksikön nainen lupasi tilata Santerin paperit itselleen, että voi katsoa niitä ja soittaa takaisin torstai iltapäivällä puoli viiteen mennessä. Yllättäen soittoa ei kuulunut.

Perjantaina Santeri soitti taas Brokerageen ja siellä ihmeteltiin, että nainen ei soittanut ja puhelu käännettiin naiselle. Nainen sanoi saaneensa paperit myöhään illallla eikä ollut ehtinyt vielä katsoa niitä, mutta että soittaisi kun olisi katsonut papereita -perjantai iltapäivällä. Santeri sanoi naiselle, että kaveri jonka kanssa olimme asioineet Brokeragessa ei ollut vastannut puhelimeen tiistain jälkeen, eikä soittanut meille. Nainen sanoi, että se ei ole hänen tyylinsä. Hän soittaa, jos lupaa. Sen verran selvisi, että kyse oli jostain onnettomuudesta tai jostain "underwriting issuesta", että vakuutusyhtiö ei myönnä meille vakuutusta tällä hinnalla, koska Santeri ei enää sovellu hyvin ajavien "alennukseen". Eipä kuulunut soittoa perjantai iltapäivänäkään. Vakuutusyhtiö tulee perumaan vakuutuksemme 30. tätä kuuta, mutta emme vieläkään oikeastaan tiedä miksi.

Tänään on maanantai 22.10. Kukaan ei soittanut tänäänkään. Vakuutus umpeutuu ensi viikon tiistaina. Missään ei vastata puhelimeen eikä kukaan soita takaisin jos vastataan. Etsin netistä kaavakkeen, jolla voi tehdä valituksen tämän tyyppisestä toiminnasta Californian Department of Insurancelle. Nyt jäämme harkitsemaan kannattaako tässä enää tapella...todennäköisesti se down-payment minkä maksoimme on nyt menetetty ja meidän pitää vaihtaa vakuutusyhtiötä. Rahat meni kankkulan kaivoon. Luulisi, että vakuutusyhtiö edes ottaisi yhteyttä, koska haluaa pitää maksavat asiakkaat, mutta ei kai sitten.

Jos ongelmat ovat tätä luokkaa kun maksetaan premiumia niin mitä ne sitten ovat kun on oikeasti sattunut onnettomuus?

2 kommenttia:

Silly K. kirjoitti...

Ootteko ottanu yhteyttä Suomen lähetystöön?
Ne varmaan osaa auttaa siellä!

Sini&Santeri kirjoitti...

Vitsi sie oot nopee, katot varmaa joka päivä näitä sivuja :) Ei olla otettu yhteyttä...en tiiä olisko siitä apua...ehkä ne neuvois vaan, että voi valittaa jonnekin, mutta kun tää homma on kai pääasiassa sen Brokeragen sotkuja ni en tiiä, mite ne vois auttaa.