Nonii...täällä oli taas tällästä...kun ei täällä mikään toimi. Alettiin ihmettelemään kun ei vieläkään olla saatu mitään virallisia vakuutuspapereita autosta, laskuja tai muitakaan lappuja vakuutusyhtiöltä. Alunperin otettiin autovakuutus brokerage-yhtiön (eli ”välittäjä” yhtiön) kautta, joka välittää useiden eri vakuutusyhtiöiden vakuutuksia. Maksettiin 800 dollaria down paymentiä, joka sisälsi ensimmäisen kuukauden maksun. Vakuutus alkoi rullata 10.8 ja olimme siis maksaneet sen 10.9 asti.
Eilen (25.9) Santeri sitten soitti brokerage-yhtiöön ja kysyi missä meidän paperit on. Brokerage yhtiö soitti vakuutusyhtiöön ja sitten takaisin meille: auton vakuutus oli peruttu! Ihmeteltiin, että miten se voi olla mahdollista. On kiva kuulla, että kahdeksansataa dollaria on mennyt kankkulan kaivoon. No brokerage selitti, että emme ole maksaneet ”premiumia” eli ensimmäistä laskua, joka on tullut postissa. Meille ei ollut tullut yhtään ainotta paperia postissa. Brokerage yhtiön kaveri kysyi osoitettamme ja totesi sen olevan heillä aivan oikein. Sitten brokerage soitti taas vakuutusyhtiöön ja takaisin meille. Vakuutusyhtiöltä puuttui meidän asunnonnumero. Me olimme kuitenkin antaneet kaikki tiedot brokerage-yhtiöön. Kaveri brokerage-yhtiöstä sanoi, että meidän ei tarvitse maksaa uudestaan down paymentiä (no kiitos kovasti), mutta meidän pitää maksaa reassesment fee eli maksu, jotta meidät hyväksytään takaisin asiakkaiksi.
Sanottiin, ettei meidän tietenkään tarvitse maksaa mitään maksuja, kun ei ollut meidän vika –brokerage-yhtiöllä oli koko ajan meidän täydellinen osoite. No kaveri jatkoi kiertelyä ja sanoi, että oli jo työskennellyt ”kovasti” meidän vuoksi ettemme joutuisi maksamaan down paymentiä uudestaan ja että tapana on että maksamme reassesment feen.
Mie soitin sitten vakuutusyhtiöön, selitin ja valitin brokerage yhtiöstä. Vakuutusyhtiö soitti brokerage-yhtiöön ja sitten brokerage myönsi virheensä ja suostui maksamaan reassesment feen. Tapeltiin tässä naurettavasta kahdestatoista dollarista. Olin kuitenkin sitä mieltä, että oli syytä tapella, sillä borkerage-yhtiön mokan vuoksi olimme ajelleet syyskuun yhdennestätoista eteenpäin vakuuttamattomalla autolla. Maksoimme vakuutusyhtiölle puuttuvat päivät ja ensi kuun maksun ja nyt vakuutus on taas voimassa. Mitä olisi tapahtunut, jos olisimme ajaneet kolarin ja joku olisi loukkaantunut? Siinä vaiheessa olisi ollut todella kiva huomata, että vakuutus ei olekaan voimassa.
Tämä ei tietenkään ole ainoa selkkaus mitä täällä on tapahtunut... Aikaisemmin kerroin jo ongelmista TimeWarner Cablen yhtiön kanssa. Kun lopulta saimme netin, kolmen viikon odottamisen jälkeen, kuulimme että kaverimme saivat nopeamman netin, halvemmalla hinnalla, ilman asennuskuluja samalta yhtiöltä. Me odotimme kolme viikkoa ja maksoimme kaikesta. Santeri soitti ja valitti kehnosta palvelusta, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä. Taisin myös kertoa(?), että Bank of America lähetti täkäläisen pankkikorttini Suomeen (siellähän sille onkin käyttöä) ja tällä hetkellä kaikki miun rahat on Santun tilillä, koska niitä ei voitu siirtää verkkopankissa miun tilille, sillä Bank of American järjestelmä ei tunnista miun tilin tietoja. Pitää taas käväistä valittamassa. Sähköyhtiö, Edison, lähetti laskun, jossa laskutti meitä myös ajalta, jolloin emme vielä edes asuneet täällä. Sinnekin piti soittaa ja selvittää. Kyllä täällä on verenpaine välillä todella korkealla. Ei ihme, että Santulta tippuu tukka päästä.
Eilen (25.9) Santeri sitten soitti brokerage-yhtiöön ja kysyi missä meidän paperit on. Brokerage yhtiö soitti vakuutusyhtiöön ja sitten takaisin meille: auton vakuutus oli peruttu! Ihmeteltiin, että miten se voi olla mahdollista. On kiva kuulla, että kahdeksansataa dollaria on mennyt kankkulan kaivoon. No brokerage selitti, että emme ole maksaneet ”premiumia” eli ensimmäistä laskua, joka on tullut postissa. Meille ei ollut tullut yhtään ainotta paperia postissa. Brokerage yhtiön kaveri kysyi osoitettamme ja totesi sen olevan heillä aivan oikein. Sitten brokerage soitti taas vakuutusyhtiöön ja takaisin meille. Vakuutusyhtiöltä puuttui meidän asunnonnumero. Me olimme kuitenkin antaneet kaikki tiedot brokerage-yhtiöön. Kaveri brokerage-yhtiöstä sanoi, että meidän ei tarvitse maksaa uudestaan down paymentiä (no kiitos kovasti), mutta meidän pitää maksaa reassesment fee eli maksu, jotta meidät hyväksytään takaisin asiakkaiksi.
Sanottiin, ettei meidän tietenkään tarvitse maksaa mitään maksuja, kun ei ollut meidän vika –brokerage-yhtiöllä oli koko ajan meidän täydellinen osoite. No kaveri jatkoi kiertelyä ja sanoi, että oli jo työskennellyt ”kovasti” meidän vuoksi ettemme joutuisi maksamaan down paymentiä uudestaan ja että tapana on että maksamme reassesment feen.
Mie soitin sitten vakuutusyhtiöön, selitin ja valitin brokerage yhtiöstä. Vakuutusyhtiö soitti brokerage-yhtiöön ja sitten brokerage myönsi virheensä ja suostui maksamaan reassesment feen. Tapeltiin tässä naurettavasta kahdestatoista dollarista. Olin kuitenkin sitä mieltä, että oli syytä tapella, sillä borkerage-yhtiön mokan vuoksi olimme ajelleet syyskuun yhdennestätoista eteenpäin vakuuttamattomalla autolla. Maksoimme vakuutusyhtiölle puuttuvat päivät ja ensi kuun maksun ja nyt vakuutus on taas voimassa. Mitä olisi tapahtunut, jos olisimme ajaneet kolarin ja joku olisi loukkaantunut? Siinä vaiheessa olisi ollut todella kiva huomata, että vakuutus ei olekaan voimassa.
Tämä ei tietenkään ole ainoa selkkaus mitä täällä on tapahtunut... Aikaisemmin kerroin jo ongelmista TimeWarner Cablen yhtiön kanssa. Kun lopulta saimme netin, kolmen viikon odottamisen jälkeen, kuulimme että kaverimme saivat nopeamman netin, halvemmalla hinnalla, ilman asennuskuluja samalta yhtiöltä. Me odotimme kolme viikkoa ja maksoimme kaikesta. Santeri soitti ja valitti kehnosta palvelusta, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä. Taisin myös kertoa(?), että Bank of America lähetti täkäläisen pankkikorttini Suomeen (siellähän sille onkin käyttöä) ja tällä hetkellä kaikki miun rahat on Santun tilillä, koska niitä ei voitu siirtää verkkopankissa miun tilille, sillä Bank of American järjestelmä ei tunnista miun tilin tietoja. Pitää taas käväistä valittamassa. Sähköyhtiö, Edison, lähetti laskun, jossa laskutti meitä myös ajalta, jolloin emme vielä edes asuneet täällä. Sinnekin piti soittaa ja selvittää. Kyllä täällä on verenpaine välillä todella korkealla. Ei ihme, että Santulta tippuu tukka päästä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti