sunnuntai 2. syyskuuta 2007

12. Time Warner Cable

- huonoa asiakaspalvelua asiakaspalvelun luvatusta maasta.

Tilasimme internetin Time Warner Cablen kautta jo silloin kun vielä asuimme Linnaloiden luona. Teimme tilauksen internetissä ja saimme ensimmäisen asennusajan perjantaiksi 17.8. Kyseisenä päivänä meidän piti olla koululla international orientation-tapahtumassa, mutta Santeri jäi kotiin odottamaan kaapeliasentajaa ja minä menin koululle. TimeWarnerilta oli edellisenä päivänä tullut nauhoitettu muistutuspuhelu, jonka mukaan minun ei tarvinnut olla kotona kunhan joku yli 18-vuotias on paikalla. Koska asumme aidatussa asuntokompleksissa, yleinen käytäntö on, että asentajat voivat mennä asuntokompleksin vuokratoimistoon pyytämään pääsyä alueelle.

Ollessani koululla asentaja oli tietysti yrittänyt soittaa minulle. Viestissä sanottiin, että ketään ei ole kotona. Ihmeteltiin sitä sitten ja käytiin kysymässä vuokratoimistosta oliko asentaja käynyt siellä. Ei ollut ja Santeri oli ollut kotona koko ajan odottamassa. Jouduimme sitten soittamaan TimeWarnerille. Asentaja ei kuulemma ollut päässyt alueelle, kun kyseessä on aidattu asuntokompleksi. (Olisi päässyt, jos olisi vaivautunut vuokratoimistoon.) Sanoin, että tarvitsemme netin ja kysyin kuinka pian asentaja voi tulla uudelleen.

Saimme uuden tapaamisen seuraavalle päivälle kello yhdeksän ja iltaseitsemän välille. Tarkempaa aikaa ei voinut saada. Tuolloin meillä ei ollut mahdollisuutta istua kotona koko päivää, koska etsimme silloin huonekaluja, joten painotin asiakaspalveluun, että asentajan pitää soittaa minulle tuntia tai puoltatuntia ennen saapumistaan. Noh, odottelin soittoa koko päivän. Ei tullut soittoa eikä asentajaa. Olimme aivan aamun jälkeen istuneet koko päivän sisällä odottamassa. Seuraavana päivänä kävimme kysymässä vuokratoimistosta oliko kukaan TimeWarnerilta käynyt. Ei ollut.

Jouduimme taas soittamaan TimeWarnerille. Vastaukseksi saimme nauhoitetun viestin, joka sanoi, että tapaamisemme on siirretty elokuun viimeiselle päivälle. Kiva. Kyllä ärsytti, mutta annoimme olla ja käytimme langatonta nettiä asennuspäivään asti.

Kolmas asennuspäivä (31.8) tuli ja asentajan piti saapua klo 13-16. Yllättäen ketään ei tullut. Soitin viisitoista yli neljä TimeWarnerille. Olin jonossa asiakaspalveluun niin kauan, että lopulta puhelu katkesi. En siis päässyt asiakaspalveluun läpi ollenkaan. Kiukuspäissäni söin donitsin. (Mikä oli Santerin mielestä vallan huvittavaa.) Viideltä (heti donitsin jälkeen) puhelin soi ja asentaja ilmoitti tulevansa. Nyt meillä on netti, mutta ei käynyt mielessäkään antaa tippiä asentajalle. Mielelläni olisin hankkinut internetin jostain muualta, mutta alueittain on ilmeisesti vain joku tietty yritys, jolta internetin kaapelin kautta voi tilata. (Puhelinlinjoja pitkin tulevan netin olisi saanut muiltakin yrityksiltä.) On harvinaisen raivostuttavaa odotella kotona, jos ehkä joku asentaja viitsii, millon sattuu, sillon kun huvittaa ja jos nyt kehtaa, vaivautua paikalle.

Ei kommentteja: